کتاب صمیمیت مشترک، معماری و هنرهای تجسمی (نگارش معماری)

رده : ایبوک, روانشناسی هنر, فلسفه هنر, هنرهای زیبا
FavoriteLoading / بررسی فهرست ' rel='nofollow'> + افزودن به فهرست / بررسی فهرست

کتاب صمیمیت مشترک، معماری و هنرهای تجسمی (نگارش معماری

نام کتاب: صمیمیت مشترک، معماری و هنرهای تجسمی (نگارش معماری)

این کتاب مجموعه مقالاتی است درباره ارتباط معماری و هنر که در آن جولیانا برونو به نقش معماری در خلق هنر و ایجاد صمیمیت عمومی و مشترک این ارتباط می پردازد.

هنر در فضاهای ساخت و ساز ذوب می گردد و معماری دیدگاه آغشته به هنر را به حرکت در می آورد، یک فضای پویای جدید برای انسجام و شکل دادن به فرهنگ بصری ما پدید می‌آورد. برنو با تمرکز بر موضوع فرهنگ موزه محور، خواننده را به سمت مجموعه‌ای از تفرجگاههای معماری و مدرنیته زمان ما هدایت می کند.

از طریق فرهنگ موزه و جنبه های آن برنو نشان می‌دهد که چگونه مجموعه آثار هنری تبدیل به یک فرهنگ بصری، خاطره و رکالکشن می‌گردد، و به بررسی فضای عمومی آثاری مانند های نامزدهای جایزه ترنر جین و لوئیس ویلسون در بازآفرینی پویایی و تصویر ذهنی متحرک دز این زمینه می پردازد.

او معتقد است از معماری می‌توان برای تعریف چارچوب حافظه، مرز بین فضاهای عمومی و شخصی، نفوذپذیری فضاهای داخلی و فضاهای خارجی بهره برد و مدعی است معماری صرفا یک موضوع و عنوان برای فضا نیست و آنرا یک هنر در زمان بیان می‌کند.

فایل ایبوک نسخه اصلی کتاب با قابلیت چاپ و پرینت می‌باشد، جهت مرور، بررسی مشخصات و دانلود به ایبوک استور بانی فرم مراجعه فرمایید:
▼ دانلود کتاب صمیمیت مشترک، معماری و هنرهای تجسمی (نگارش معماری)
Public Intimacy: Architecture and the Visual Arts (Writing Architecture)

About:
In this thoughtful collection of essays on the relationship of architecture and the arts, Giuliana Bruno addresses the crucial role that architecture plays in the production of art and the making of public intimacy. As art melts into spatial construction and architecture mobilizes artistic vision, Bruno argues, a new moving space — a screen of vital cultural memory — has come to shape our visual culture. Taking on the central topic of museum culture, Bruno leads the reader on a series of architectural promenades from modernity to our times. Through these “museum walks,” she demonstrates how artistic collection has become a culture of recollection, and examines the public space of the pavilion as reinvented in the moving-image art installation of Turner Prize nominees Jane and Louise Wilson. Investigating the intersection of science and art, Bruno looks at our cultural obsession with techniques of imaging and its effect on the privacy of bodies and space. She finds in the work of artist Rebecca Horn a notable combination of the artistic and the scientific that creates an architecture of public intimacy. Considering the role of architecture in contemporary art that refashions our “lived space” — and the work of contemporary artists including Rachel Whiteread, Mona Hatoum, and Guillermo Kuitca — Bruno argues that architecture is used to define the frame of memory, the border of public and private space, and the permeability of exterior and interior space. Architecture, Bruno contends, is not merely a matter of space, but an art of time.

About the Author:
Giuliana Bruno is Professor of Visual and Environmental Studies at Harvard University. She is the author of Atlas of Emotion: Journeys in Art, Architecture, and Film, winner of the 2004 Kraszna-Krausz award for “the world’s best book on the moving image,” and Streetwalking on a Ruined Map, winner of the 1993 Kovacs prize for best book in film studies.

Reviews:
“Bruno’s command of theory helps her unravel what is meaningful in kinds of art that have become pervasive: rambling installation and artwork that takes on architecture. Her writing is distinguished from that of, for instance, ohn Rajchman or Anthony Vidler by her signature personal texture and inventive wordplay.”—Yasmeen M. Siddiqui, Modern Painters

Endorsements:
“Branden Joseph’s strikingly original study of Robert Rauschenberg will also be influential as a remarkable cultural history of the intersection of art, media, and technology in the 1960s. Among the book’s great merits are its stunning de-familiarization of a well known artist’s work and its impressive reconsideration of the political stakes in the aesthetic practices of the period.”—Jonathan Crary, Meyer Schapiro Professor of Modern Art and Theory, Columbia University.

▼ DOWNLOAD 
Source: http://www.baniform.ir/public-intimacy-architecture-and-the-visual-arts/

دیدگاه شما درباره این نوشتار چیست؟

Loading Facebook Comments ...

دیدگاه شما: