کتاب مشارکت – مستندات هنرهای معاصر

رده : ایبوک, ایبوک های رایگان, تاریخ هنر, جامعه شناسی هنر, روانشناسی هنر, فلسفه هنر, مجسمه سازی, هنرهای زیبا
FavoriteLoading / بررسی فهرست ' rel='nofollow'> + افزودن به فهرست / بررسی فهرست

کتاب مشارکت - مستندات هنرهای معاصر

نام کتاب: مشارکت – مستندات هنرهای معاصر
نویسنده:

میل به حرکت، فعالیت و مشارکت مخاطبان به عنوان ناظران منفعل در خلق اثر یکی از نشانه های هنر قرن بیستم به شمار می‌آید.
این گرایش را می‌توان در آثار، تکنیک‌ها و پروژه‌های از نمایشگاه‌های ال لیسیتزکی تا در موضوعات مینیمالیست تا آرت ها آنها یافت.

به تازگی این نوع از به سمت و سوی شکل‌گیری و ایجاد ارتباطات اجتماعی جدید پیش رفته است، گی ارنست دوبور (تئوریسن مارکسیست فرانسوی، نویسنده، فیلمساز و از اعضای بنیانگذار بین‌الملل موقعیت گرایانه) استدلال می‌کند که قطعات کاپیتالیسم و سرمایه‌داری باند اجتماعی بیشتر مقدمه‌ای برای هنر ارتباطی است که در جستجوی چالش‌ها و تامین جایگزین‌هایی در پاسخ به نارضایتی از زندگی معاصر می باشد.

کتاب مشارکت مجموعه نوشتارها و متون گردآوری شده‌ای از گسترش هنری این رویکرد در زمینه تاریخچه و مباحث نظری آن می‌باشد. کتاب مشارکت با ارایه یک چارچوب نظری درباره هنر ارتباطی با مقالات امبرتو اکو، برتولت برشت، رولان بارت، پیتر برگر، جن-لوک نانسی، ادوار گلیسان و فلیکس گتاری، آغاز می‌گردد که نوشتار فلیکس گتاری اولین ترجمه‌ به انگلیسی از متن تاثیر گذار وی در ارتباط با “مسایل و تحول در هنر انتقادی” می‌باشد.

همچنین این کتاب شامل نوشتارهایی توسط هنرمندانی مانند لی‌جیا کلارک، جوسف بویس، آگوستو بول، فلیکس گونزالس-تورس، توماس هرش‌هورن، ریرکریت تیراوانیجا و ویژگی های بحث انتقادی و نگهداری اخیر با مباحث لارس بنگ لارسن، نیکولا بوریود، هانس-اولریش اوبریست می‌باشد.

فایل ایبوک نسخه اصلی کتاب با قابلیت چاپ و پرینت می‌باشد، جهت مرور، بررسی مشخصات و دانلود به ایبوک استور بانی فرم مراجعه فرمایید:
▼ دانلود کتاب مشارکت – مستندات هنرهای معاصر
Participation

About:
The desire to move viewers out of the role of passive observers and into the role of producers is one of the hallmarks of twentieth-century art. This tendency can be found in practices and projects ranging from El Lissitzky’s exhibition designs to Allan Kaprow’s happenings, from minimalist objects to installation art. More recently, this kind of participatory art has gone so far as to encourage and produce new social relationships.

Guy Debord’s celebrated argument that capitalism fragments the social bond has become the premise for much relational art seeking to challenge and provide alternatives to the discontents of contemporary life.

This publication collects texts that place this artistic development in historical and theoretical context. Participation begins with writings that provide a theoretical framework for relational art, with essays by Umberto Eco, Bertolt Brecht, Roland Barthes, Peter Bürger, Jen-Luc Nancy, Edoaurd Glissant, and Félix Guattari, as well as the first translation into English of Jacques Rancière’s influential “Problems and Transformations in Critical Art.” The book also includes central writings by such artists as Lygia Clark and Hélio Oiticica, Joseph Beuys, Augusto Boal, Felix Gonzalez-Torres, Thomas Hirschhorn, and Rirkrit Tiravanija. And it features recent critical and curatorial debates, with discussions by Lars Bang Larsen, Nicolas Bourriaud, Hal Foster, and Hans-Ulrich Obrist. Copublished with Whitechapel Art Gallery, London.

▼ DOWNLOAD 

دیدگاه شما درباره این نوشتار چیست؟

Loading Facebook Comments ...

دیدگاه شما: