کتاب جهنم‌های ساختگی : هنر مشارکتی و سیاستهای تماشاگری

رده : ایبوک, جامعه شناسی هنر, روانشناسی هنر, فلسفه هنر, هنرهای زیبا
FavoriteLoading / بررسی فهرست ' rel='nofollow'> + افزودن به فهرست / بررسی فهرست

کتاب جهنم‌های ساختگی : هنر مشارکتی و سیاستهای تماشاگری

نام کتاب: جهنم‌های ساختگی : و سیاست تماشاگری
نویسنده:

پس از دهه ۱۹۹۰، موزه‌دارن و منتقدان بطور کلی این نظریه که هنر مشارکتی هنر سیاسی نهایی می‌باشد و به واسطه حمایت مخاطب، یک هنرمند می‌تواند روابط اجتماعی رهایی بخش نوینی ترویج دهد را پذیرفتند.

در سرتاسر جهان قهرمانان بسیاری با این نوع و شیوه بیان وجود دارند، اعم از مورخان هنر مانند گرانت کستر (Grant Kester)، موزه دارانی مانند نیکولا بوریود (Nicolas Bourriaud) و ناتو تامپسون (Nato Thompson)، تا نظریه پردازان مانند شانون جکسون (Shannon Jackson).

جهنم های ساختگی، اولین مرور تاریخی و نظری درباره هنر مشارکتی بر پایه فعالیت اجتماعی که در ایالات متحده به عنوان عملکرد اجتماعی (social practice) شناخته شده است می‌باشد.

استنباط های کلر بیشاپ، خط سیری از هنر قرن-بیستمی و بررسی‌های کلیدی لحظات پیرامون توسعه و گسترش زیبایی شناسی مشارکتی می‌باشد. این سفرنامه تا فوتوریسم و دادا، موقعیت‌گرای بین‌الملل [۱]، اتفاقات در شرق اروپا، آرژانتین و پاریس، جنبش هنر ارتباطات ۱۹۷۰ و گروه جایگذاری هنرمندان روایت می‌شود و در نهایت با یک بحث درباره پروژه‌های آموزشی بلند مدت توسط هنرمندان معاصر مانند توماس هرش‌هورن، تانیا بروگرا، پاول التهامر و پل چان نتیجه گیری می‌گردد.

در کتاب جهنم‌های ساختگی، بیشاپ نه تنها به بررسی های موشکافانه و دقیق تولید ادعاهای رهایی بخش این نوع از پروژه‌ها می‌پردازد، بلکه معیارهای اخلاقی در جایگزین با هنر در رویارویی با آثار هنری در این زمینه را ارایه می‌دهد.
جهنم‌های ساختگی خواستار یک رویکرد کمتر تجویز شده به هنر و سیاست، فرم‌های قانع کننده تر و جسورانه از هنر مشارکتی و انتقاد‌های آن می‌باشد.

۱- موقعیت‌گرای بین‌الملل (به انگلیسی: Situationist International) جنبشی بود متشکل از هنرمندان، نویسندگان و شاعران اروپایی پیشرو و انقلابی که در سال ۱۹۵۷ و در یک گردهمایی در ایتالیا فعالیت خود را آغاز کردند. این گروه ترکیبی است از دو گروه نامه‌گرای بین‌الملل و اتحاد بین‌المللی برای باوهاس تصویری. نویسنده و فیلم‌ساز گای دبورد رهبری گروه را به‌عهده داشت و دو عضو پیشین گروه کبرا، اسگر جورن و کانستنت نیوونهویس و همچنین رالف رومنی هنرمند بریتانیایی از دیگر اعضای گروه بودند.
فایل ایبوک نسخه اصلی کتاب با قابلیت چاپ و پرینت می‌باشد، جهت مرور، بررسی مشخصات و دانلود به ایبوک استور بانی فرم مراجعه فرمایید:
▼ دانلود کتاب جهنم‌های ساختگی : هنر مشارکتی و سیاستهای تماشاگری
Artificial Hells: Participatory Art and the Politics of Spectatorship

About:
Since the 1990s, critics and curators have broadly accepted the notion that participatory art is the ultimate political art: that by encouraging an audience to take part an artist can promote new emancipatory social relations. Around the world, the champions of this form of expression are numerous, ranging from art historians such as Grant Kester, curators such as Nicolas Bourriaud and Nato Thompson, to performance theorists such as Shannon Jackson.

Artificial Hells is the first historical and theoretical overview of socially engaged participatory art, known in the US as “social practice.” Claire Bishop follows the trajectory of twentieth-century art and examines key moments in the development of a participatory aesthetic. This itinerary takes in Futurism and Dada; the Situationist International; Happenings in Eastern Europe, Argentina and Paris; the 1970s Community Arts Movement; and the Artists Placement Group.

It concludes with a discussion of long-term educational projects by contemporary artists such as Thomas Hirschhorn, Tania Bruguera, Paweł Althamer and Paul Chan.Since her controversial essay in Artforum in 2006, Claire Bishop has been one of the few to challenge the political and aesthetic ambitions of participatory art. In Artificial Hells, she not only scrutinizes the emancipatory claims made for these projects, but also provides an alternative to the ethical (rather than artistic) criteria invited by such artworks. Artificial Hells calls for a less prescriptive approach to art and politics, and for more compelling, troubling and bolder forms of participatory art and criticism.

▼ DOWNLOAD 

دیدگاه شما درباره این نوشتار چیست؟

Loading Facebook Comments ...

دیدگاه شما: